naleśniki z warzyw

Naleśniki z warzyw

Naleśniki z warzyw – turbo przemyt warzywny w jednym, pysznym placku! Bez glutenu, fit i zdrowo!
By je wykonać potrzebny jest duży brokuł, czerwona lub inna w kolorze papryka, marchewka i cebula szalotka lub dymka ze szczypiorkiem. Im drobniej pokroisz warzywa, tym naleśniki wyjdą cieńsze.
Placki na zdjęciu zostały wykonane z warzyw ciętych drobno, ale nie na pył. Gdybym użyła drobnej tarki lub pocięła wszystko jeszcze staranniej, naleśniki dałoby się zrolować. W przypadku odrobinę grubszej faktury wyszły takie, które da się złożyć na pół i przypominają nieco duże placki ziemniaczane. Tak czy owak jest bardzo smacznie i zdrowo. I nie idzie w boczki!
Naleśniki smaży się na patelni przesmarowanej olejem ale w ilości minimalnej, ziuuu pędzelkiem lub papierowym ręcznikiem i tyle.
By pierwszy dobrze się usmażył, trzeba bardzo mocno (na granicy dymienia) rozgrzać nieprzywierającą patelnię.
Ciasto nie rozprowadzi się płynnie samo, trzeba mu troszkę pomóc łatając powstałe dziury. A potem smażymy cierpliwie czekając, aż placek zrumieni się na tyle, by przy poruszeniu patelnią odkleił się od spodu i swobodnie po niej jeździł. Na tym etapie czekamy jeszcze minutkę i przy pomocy szerokiej łopatki hop go na drugą stronę.
Naleśniki dobrze smakują z sosem czosnkowym lub kanapkowym serkiem wymieszanym ze szczypiorkiem, ząbkiem czosnku lub drobo siekanym korniszonem.

Zobacz tez przepis na placki z marchewki

Naleśniki z warzyw – składniki (na 5-6 dużych sztuk ok. 20 cm):

  • duży brokuł (ew. pół na pół z kalafiorem)
  • duża marchewka
  • czerwona,lub w innym kolorze – świeża papryka
  • pęczek szczypiorku
  • dwie łyżki drobniutko posiekanej, białej kapusty (niekoniecznie)
  • łyżka czarnego sezamu
  • 5 łyżek skrobi/mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • łyżeczka soli (może być wędzona), 1/2 łyżeczki kurkumy, łyżeczka czerwonej, mielonej, słodkiej papryki, szczypta chili, świeżo zmielony pieprz
  • 300 ml wody, tłustego mleka lub lepiej – mleczka kokosowego
  • olej do smażenia
  • do smarowania – 200 g serka kanapkowego z dodatkiem siekanego ząbka czosnku

Naleśniki z warzyw – przepis:

Brokuła, marchewkę bardzo drobniutko posiekać lub zetrzeć na małych oczkach tarki. Brokuł da się pokroić tasakiem na proszek.
Paprykę bardzo drobno pokroić.
Wszystkie składniki włożyć do dużej miski i dobrze wymieszać. Jeśli ciasto jest bardzo gęste, dodać nieco wody.
Nieprzywierającą patelnię przesmarować cienko olejem i mocno rozgrzać.
Łyżką wazową wylać cienką porcję ciasta z warzywami, zakrywając dolewkami ewentualnie powstałe dziury.
Zmniejszyć ogień na średni i smażyć ok. 2-3 minuty. Kiedy placek zacznie się ślizgać po patelni, smażyć jeszcze minutę i przy pomocy szerokiej łopatki przewrócić go na drugą stronę. Smażyć 2-3 minuty. Zsunąć na duży talerz.

Po usmażeniu podawać złożone na pół przełożone serkiem z dodatkiem czosnku lub sosu czosnkowego na bazie jogurtu (200ml jogurtu, łyżka majonezu i siekany ząbek czosnku, szczypta soli). Posypać siekanym szczypiorkiem.

Kup e-book – “Dobry obiad w 15 minut”. 50 pomysłów na proste ale przepyszne posiłki! 

naleśniki z warzyw

naleśniki z warzyw

POSTAW MI KAWĘ

Jeśli któryś z przepisów na blogu wpadł Ci w oko, korzystasz z nich i cieszy Cię moja praca, możesz się odwdzięczyć i postawić mi wirtualną kawę.
Ja będę skakać z radości i napiszę dla Ciebie jeszcze wiele innych przepisów! Kliknij w ten banerek, zobacz jakie są możliwości
i bezproblemowo się uda:)

rolada z żółtego sera z mięsem mielonym

Mówię Wam – niebo na talerzu:)



Dodaj komentarz

Zostaw komentarz

Wstaw zdjęcie Dodaj zdjęcie

Twoje dane będą przetwarzane zgodnie z polityką prywatności.

Optionally add an image (JPEG only)

Dodaj komentarz

Zostaw odpowiedź na komentarz

Wstaw zdjęcie Dodaj zdjęcie

Optionally add an image (JPEG only)